Preskoči na glavno vsebino

Kaj dolgujete svojim lasem po poletju ?

16. september 2022Notino
Morje, osvežilno kopanje v ribnikih ali bazenih ... Gorski pohodi, kolesarski izleti ... Chill out! A tisto, v čemer ste uživali, je malce uničevalo vaše lase. Svojim lasem sedaj dolgujete veliko in prišel je čas, da se jim oddolžite z izdatnim odmerkom pozornosti! Kako nahraniti in obnoviti svoje lase po poletju?

Poletje je za lase naporno

Sonce, morje, klorirani bazeni ... vse to poleti lase obremeni in izsuši. Kape, klobuki, kolesarske čelade? Pripomorejo k mehanskim poškodbam las. Bolj se potite, večkrat se prhate ter posledično si tudi pogosteje umivate lase. A neprimerno umivanje las poruši naravni mikrobiom lasišča in konec koncev, kdo se poleti obremenjuje z načinom življenja? Sladoledi, koktajli, all inclusive ... Nič, kar vsebuje vitamine in minerale, ki bi negovali vaše lase.

Se ostriči ali se boriti za čudovite lase? 

So vaši lasje sivkasti, brez leska, krepasti, oslabljeni, razcepljeni? Nič čudnega, da bi najraje kar takoj obupali in se naročili k frizerju. In da, včasih je to res najboljše, kar lahko naredite. »Nekateri lasje so po poletju tako poškodovani, da jim manjka tako imenovana kutikula, zgornja luskasta plast, ki se s pravilno nego zgladi in lasje zasijejo. Kaj pa, če je sploh ni?  Potem ni kaj gladiti in edina rešitev so škarje!« pravi Ivana Pokorná iz klinike za estetsko medicino Formocitas.

Kdor ne striže, naj hrani in neguje!

Obisk frizerja se še ne zdi potreben, vendar pa želite rešiti, kar se rešiti da? Potem najprej raziščimo razliko med nego lasnih vlaken in nego lasišča. Gre namreč za dve različni zadevi. 

  • Lasišče je treba nahraniti od znotraj
    „Lasišče je kot gredica, na kateri rastejo lasje.  In če želimo, da so lepi, jih je treba hraniti,“ pravi Ivana Pokorná. Zato morajo biti zelenjava, sadje, fermentirani mlečni izdelki, ribe, oreščki in žita v nakupovalni košarici na prvem mestu. Uravnotežena prehrana. Ima odločilno vlogo. 

»Telo bi lahko minerale vzelo iz kosti ali kit, vendar bi bilo to življenjsko nevarno. Čeprav vaši lasje zaradi pomanjkanja hranil ne bodo videti lepi, vas to ne bo ogrozilo. A prav zato je izpadanje las, če ste sicer zdravi, signal, da morate obogatiti prehrano; in ne šele po koncu poletja,« opozarja strokovnjakinja. 

Pomagala bodo tudi prehranska dopolnila za lase. »Bistvenega pomena so magnezij, kalcij, selen, cink, silicij, biotin ter vitamini A, B, C, D in E. Pozabljamo pa tudi, da so nekateri vitamini  A, D, E, K topni le v maščobah in za absorbcijo potrebujejo podporo omega-3 maščobnih kislin. Poleg omega-3 kislin ne pozabite na tako imenovane polifenole, ki vam jih poleg potrebnih omega-9 kislin ponuja olivno olje. Zadostuje ena žica na dan.  Polifenoli so prisotni tudi v oreščkih, jagodičevju ali sadnih olupkih,“ priporoča Ivana Pokorná in dodaja, da boste tudi ob brezhibni prehrani na izboljšanje morali počakati približno dva meseca.

  • Lasišče si zasluži tudi zunanjo nego
    Skrb za zunanjo nego lasišča vključuje šampon! Vendar ga je treba pravilno uporabljati. „Šampon namreč nikoli ne sodi na celotno dolžino lasu, še posebej to velja za dolge in od sonca ali barve uničene lase. Naloga šampona je očistiti lasišče in korenine vseh nabranih ostankov maščob, znoja, soli in umazanije. Če boste šampon vtirali po dolžini poškodovanih in izsušenih las, boste povzročili samo škodo, saj bo šampon lase razmastili,« pojasnjuje Ivana Pokorná.

KAKO SI PRAVILNO UMITI LASE?

• zmočite celotno dolžino las
• majhno količino šampona vtrite v lasišče pri koreninah lasu in ga nato nežno, a intenzivno vtirajte s konicami prstov (bodite pozorni na nohte) 
• ko se šampon ne peni: morda ga je premalo ali pa se nanj vežejo maščobe z lasišča

• če želite, da bi se spenil, ga sperite in postopek ponovite
• mokrih las ne „drgnite“, zavite v brisači jih previdno „stisnite“ in jih vanjo zavijte

Lasna vlakna bodo uživala v maski in balzamu

»Pri lasnem vlaknu popravljamo poškodbe, nastale predvsem zaradi mehanskih poškodb – te lahko nastanejo že zato, ker na laseh ležite. Kaj šele, ko jih barvate ali izpostavljate soncu. Mehanske poškodbe motijo predvsem dolgolaske. Medtem ko so kratki lasje mladi, so dolgi lasje stari na primer pet ali šest let.  In predstavljajte si, kako bi po tolikšnem času bila videti vlakna vašega najljubšega puloverja, če bi ga nosili vsak dan, ga prali, barvali …,« pojasnjuje Ivana Pokorná.

Poleg tega si zmotno predstavljamo, da lahko lase negujemo, tudi ko zrastejo. »Las je produkt delitve celic, je keratinizirana beljakovina, skozi njih ne teče nič. Zato med striženjem lasje ne bolijo, enako kot nohti.“

Maska glede na tip vaših las

Kako pravilno nanesti masko za lase? Po šamponiranju vzemite masko za lase, primerno vašemu tipu las. Če niste prepričani, kakšen tip las imate, o tem vsekakor povprašajte svojega frizerja. „Vendar pa ne velja, da dlje kot pustite masko delovati, bolje je. Še posebej pri prvih nanosih zadostujeta minuta ali dve. Nato lahko, da se lasje na masko počasi privadijo, čas postopoma podaljšujete. Če boste občutljive in poškodovane lase pod masko pustili 15 minut, bodo preobremenjeni, torej brez oblike. Veliko hranil bodo lasje zmogli posrkati šele, ko se bodo okrepili.“ pravi Ivana Pokorná. 

Serum za lase, prosim!

Za spremembo lahko zdaj za lasišče naredite še nekaj. Lasem ponudite vodo oziroma serum za lase, iz katerega bodo dobili dodatna hranila. Serum nanesite po navodilih in ga izberite glede na stanje vašega lasišča. Tu vam bo ponovno svetoval frizer ali, še bolje, dermatolog. 

Serumi za lase

In za zaključek, balzam. Brez izpiranja!

In res samo še zadnji korak. V konice las vtrite balzam. Da bodo v laseh in na lasišču ostale sledi predhodnega procesa, je bolje uporabiti balzam, ki ga ni treba spirati. 

Katere balzame brez izpiranja preizkusiti?

Vse to svojim lasem dolgujete po poletju. In če boste pri negi vztrajali, boste preventivno poskrbeli za to, da bodo lasje tudi naslednjo sezono kakovostni in zdravi!

Preberite si več